102113 UPDATE

So let’s see… Last post was August, so it’s been almost 2 months! XDD Kekekeke~ What happen? I don’t know either XD

So yeah, this is still alive. I am just really lazy updating my blog. Aside from being busy, I’m thinking a lot of things and I can’t focus so much XD Anyways, I don’t want to miss to blog these stuffs (actually it’s already late) but here the things that happen a month before πŸ™‚ Just to keep you updated that I am still alive. HAHAHA! (Well, I’m more active in facebook, twitter and instagram, you might have already seen it you’re following me πŸ˜€

1. DONDAY: Korean Restaurant

I’m not sure if I’ve blogged here about the “HallyuChingus” but oh well, these young ladies are my new found friends from work (though we’re all from different projects/teams) and they are all KPOP Lovers like me! XD I’m really happy to meet them all because I now know I’m not alone in fantasizing about KPOP Idols XD We named our underground group as HallyuChingus πŸ™‚ I found them thru our company’s private social networking site πŸ˜€ Hehehee~

So we had an EB, grand EB I must say and we ate in DONDAY. It’s a Korean Restaurant with unlimited Samgyeopsal <3 It was my first time and I love it! Feeling so Korean XD CHOS! XD We also had a cake too celebrate Donghae’s, Henry’s, Zelo’s birthdays and B2ST Anniversary XD (We’re not really into KPOP XD Sorry XD) Overall it was really fun meeting them and eating Korean food (except that I have to be picky because I don’t eat spicy foods :c)Β and talking a lot of KPOP <3 For sure more to come and we expect to meet more of us in the future πŸ˜€ Heehee~ Fighting!

2. BLUE HAIR

I GOT MY HAIR BLUEEEEEEE!!!! <3 AHAHAHAHA! Well, not the whole hair. (I’d be kick out of work if I did XD) Remember the bleach part before? Yep, that’s it. I really want to have the blue hair (actually the whole hair but I can’t X3) so I finally achieve it!Β αƒš(Μβ—‰β—žΰ±ͺβ—Ÿβ—‰β€΅αƒš) <3 This is also my preparation for the upcoming SS5 Concert on 24th! HAHAHAHA! OH YEAH!!!! Well, a little bad news, I think I over colored my hair XD HAHAHA! and It became really dry, frizzy and easily break πŸ™ Oh well, after the concert, I will cut my hair short! HAHAHA!

3. COSMANIA 2013 DAY 2

So not only KPOP friends but I also met friends who are into Anime, Manga and Cosplays XD I attended CosMania 2013, Day 2 last October 6, 2013 and I cosplayed Jubei of BlazBlue XD (the yellow one, original character is the banner above :D). I can say this would be my second cosplay ‘coz the first one was Luffy (if you remember XD) but this is my first time to cosplay in an Anime event and yeah, it was kind of fun πŸ˜€ The girl beside me is a new found friend from work also XD She’s the one who encouraged me to cosplay with her and I agreed XD HAHAHA! She’s an experienced cosplayer so I enjoyed every moment of it πŸ˜€ Well, I’m planning to go for another one! XD HAHAHA! So watch out for it XD

Well, I was kinda disappointed with the costume though. Looking for a dressmaker is hard =.= I wish I could sew πŸ™ But luckily I found one 2 weeks before the event and then I gave e v e r yΒ Β  s i n g l eΒ Β  d e t a i lΒ  I want to see on the costume but it didn’t work. I almost backed-out that time because it seems fail to me but nahh, I still go (and my friend was really expecting me XD) and I’m thankful that I had fun πŸ˜€

So that’s it πŸ˜€ I don’t want to miss blogging these stuffs, RLY. Anyways, I’ll be back for my SS5 concert update! YAY! AHAHAHAHA!

Continue Reading

Cosplay themed Anniversary

image

For the first time in my life, I portrayed an Anime character instead of dressing up something Japanese-y ヽ(οΌ›β–½οΌ›)γƒŽ

My team celebrated our 9th Anniversary of delivering High Performance yesterday, July 20, 2013 just within the building and we have a Cosplay Themed party! (`・ω・´)”

As I said before, yeah it was my first time with a character and as soon as I heard we’re having a cosplay theme party, I decided that I will cosplay an Anime character no matter what XD! And there it goes, I become Luffy! \(^ ^)/

PICTURE SPAM AHEAD πŸ™‚

image
Not too Luffy but I manage to pull it off somehow XD

Unfortunately, the theme announced 1 week before the said date and everyone don’t have much time to prepare to have their costumes. I too have a hard time but I thank Luffy for one of the easiest character to cosplay πŸ˜€ so I go as Luffy πŸ™‚

Everything I wore was improvised or borrowed XD Since I also don’t have money to spent much to cosplay I just make things up to become the character XD I just bought the t-shirt and painted it XD The original t-shirt from Uniqlo would cost me around 500php and I can’t spent much on that. I only bought Luffy’s straw hat because I badly wanted it (β—Β΄βˆ€ο½€β—) *self-satisfaction* Anyways, black shorts is mine, the wig, I borrowed it XD because wigs are expensive too, although it may not look really much like Luffy’s hair, I just need a short dark wig πŸ˜€ and that’s it! πŸ˜€ I kinda surprised to see myself like that. Never expected too much happiness XD

Some are not game on cosplay so they just wore character or anime shirts. Others don’t have time so they ended up not to wear costumes. Overall, it was still all fun because of the games and everyone are enjoying the party (Β΄Ο‰ο½€β˜…) so regardless of you’re in costume or not, we enjoyed out celebration.

Β 

image
Our Manager in full suit! He said it’s his first time to cosplay but damn, he nailed it! He’s prepared! XD

image
The Mario Brothers! πŸ˜€ I’m really glad we are resourceful! Hahahaha!

image
One of our Group Lead as Videl (Dragon Ball)

image
This is really funny! Another GL of our team cosplayed Hell Teacher Nube as he said XDDD LOL!

image
with Gothic girl πŸ™‚

image

image
Mario Brothers with a Korean girl and Luffy! XD

image
Misa, Luigi and Luffy in kawaii mode XD

image
Mario Brothers save the Princess!!!

image
Misa Amane and L~ Oh, where is Raito? XD

image
Hello BatGirl and Seifuku Girl!

image
Calling all those who cosplayed! You can count who just cosplayed XD

Overall, it was a fun experience for everybody! We realize how hard to put up a costume as well as how fun to play in a costume! XD I hope this will not be my last XD I would really like to try πŸ™‚ I’m just not ready in the big public crowd XD *whew*

Anyways I would like to congratulate again my team! Great job to everyone! And thank you for the awesome freebies and gifts! πŸ˜€

image

image
Happy 9th Anniversary!

Continue Reading

Fighting Dreamers!

Hello πŸ™‚ It’s been a while since I last blog.

and yes, it’s because I don’t feel like blogging XD

Simply because I don’t have anything personal to update and I’m kinda lazy to make fandom post so yeah, I left for a while XD~ Sorry!

Anyways, here’s a quick update!!!

image

Last April 09, 2013, Naruto the move: Road to Ninja was shown all over SM Cinemas. And of course as a Narutards, I watched it yesterday with my dearest friend πŸ˜€

I honestly am not updated with the whole Naruto stories be it with Manga and Anime but I sure get some updates from people πŸ™‚ I am still trying my best to catch up even if it will took me long but I will. FOR NARUTO’S SAKE! HAHAHAHA!

So we watched it and it was awesome.

The story *not too much spoiler if you haven’t* is about Naruto still missing his parents, envies people with family and so on. Madara reverse everything and change their lives. Comedy on all parts where everyone’s characteristics and attitudes changed XD The story has some real, heavy emotions here specially on Naruto’s past and on the on-going story πŸ™ I almost cried πŸ™ I wanna hug him πŸ™ And indeed, Naruto is not just your anime-action-pack-fighting-ninjas, it has a story to tell, a lesson that could change our lives πŸ™‚ Be Naruto. Nothing is impossible πŸ˜€

So that’s it πŸ˜€ I’m glad I watched it. I’m sorry but honestly, it’s been a long time since I last watch Naruto >.< I’m a bad Narutard >.< I will catch up!~ FIGHTING TO YOU ALL! πŸ˜€ Heehee~

Continue Reading